Øverst på hjemmesiden finder du
Introduktion til det didaktiske LST-kørekort
Baggrundsviden om Universal Design for Learning (UDL) som er den didaktiske ramme for e-læringsmodulerne. Her ligger en video med både generel information om den didaktiske ramme og en perspektivering til UDL i forhold til et ordblindevenligt læringsmiljø. Der er desuden udarbejdet en spørgeramme, som man med fordel kan printe og bruge i sin planlægning af undervisningen, når modulerne gennemføres
To korte informationsvideoer: En med vigtig viden for faglærere om ordblindhed og en med vigtig viden om Nota
Oversigt over strategierne
Her finder I en samlet oversigt over Strategierne i de enkelte moduler og de tilhørende links til både didaktiske videoer og teknisk hjælp ligger direkte på siden og som Worddokument, man kan downloade og selv redigere i
Forslag til gennemførsel
I højre side finder I et forslag til en Køreplan til hvordan man kan gennemføre "De didaktiske LST-e-læringsmoduler" som skole eller team
De enkelte e-læringsmoduler
Der følger herefter 10 e-læringsmoduler med hver deres fokusområde, som kan gennemføres i kronologisk rækkefølge, eller man kan "plukke" i modulerne. I hvert modul finder man korte videoer, som eksemplificerer de didaktiske overvejelser der følger med strategierne. Der er desuden mulighed for efter de enkelte moduler at give os feedback i form af et spørgeskema (det tager 1-3 minutter at svare på) - dette vil hjælpe os med hele tiden at optimere og justere hjemmesiden, så den giver mest mulig værdi for alle
Projektbeskrivelse
Siden er blevet til gennem et projekt finansieret af Undervisningsministeriets Udlodningsmidler. Her kan I finde information om hvordan det er blevet gennemført, og hvem der har været en del af projektet.