Mål: At alle elever støttes i gode arbejdsrutiner Det betyder for de ordblinde (og mange andre), at ... de støttes i at have overblik / struktur, og er bevidste om deres arbejdsprocesser de støttes i at bruge de arbejdsrutiner, der er mest hensigtsmæssige Mål: Få indtryk og forstå At alle elever får tilbudt en så bred vifte som muligt for at få indtryk og forstå det faglige indhold – LÆSE-LYTTE delen Det betyder for de ordblinde (og mange andre), at ... de har brug for, at (op)læsningsstrategier er en naturlig og indarbejdet del af deres læsning der arbejdes med læsestrategier både før/ under og efter læsning der sættes specifikt og eksplicit fokus på fagord, begreber og tekststrukturer Mål: Støtte til at udtrykke sig og forstå At alle elever får tilbudt en så bred vifte som muligt for at kunne udtrykke sig/ producere og kommunikere – SKRIVE-TALE-delen Det betyder for de ordblinde (og mange andre), at ... de bruger de redskaber, der er til rådighed når de skriver tekster, såsom ordforslag, stavekontrol, ordbøger mm. de kender til og bevidst bruger forskellige måder at kommunikere på. Det kan både være skreven tekst, lydfiler, billeder og andet