Denne hjemmeside er et selvstudie for lærere, teams eller skoler, der ønsker at blive bedre til at understøtte et inkluderende læringsmiljø for ordblinde

Kære undervisere På forsiden finder I 10 e-læringsmoduler, som er udviklet, for at klæde jer bedre på til at understøtte jeres ordblinde elever i undervisningen. Modulerne har som målsætning at understøtte inddragelsen af Læse-Skrive-Teknologier (LST) i jeres forberedelse, til gavn for særligt ordblinde - men også øvrige elever, der har glæde af kompenserende hjælpemidler. Vi har i modulerne særligt fokus på ordblindevenligt læringsmiljø gennem en didaktisk brug af LST (se i højre side) Det er essentielt for os i dette forløb, at inddragelsen af LST er i forbindelse med jeres egne undervisningsforløb, med de materialer I bruger og de forløb I har planlagt. Det betyder, at vi ikke kommer med forløb, materialer eller specifikke ting, I skal undervise i/ afprøve. De 10 LST-moduler I hvert modul præsenterer vi nogle fokuspunkter og Læse-Skrive-Teknologier, som det er vigtigt, de ordblinde bliver rutinerede i at bruge i deres læring. Vi vil kort præsentere strategierne, vise nogle korte didaktiske video-eksempler og henvise til den didaktiske UDL spørgeramme, som I kan læne jer op ad, når I planlægger jeres undervisning. Vi har 3 overordnede målsætninger: